پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
فقیه

حوزه / بازیگر سینما و تلویزیون گفت: زندگی هر یک از شهدا قابلیت تبدیل شدن به آثار سینمایی و تلویزیونی را دارد اما برای رسیدن به این خواسته باید بهترین کیفیت را مد نظر قرار داد، یعنی به صورت سفارشی و شعاری به موضوع نگاه نکرد بلکه باید کاملاً آگاهانه و دقیق زندگی آنها را مورد نظر قرار داد.

مهدی فقیه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سید حسن نصرالله نامش جاودانه است، گفت: با شهادت سید حسن نصرالله نام ایشان در تاریخ آزادمردان جهان مانده ماندگار شد. وی تمام مراحل زندگی خود را صرف جهاد و مبارزه در راه حق کرد. او از جان و مال خود گذشت تا حق مردم فلسطین را از صهیونیست‌های غاصب بگیرد.

وی افزود: صهیونیست‌ها با شهادت سید حسن نصرالله اشتباه بزرگی انجام دادند چون ده‌ها سید حسن دیگر ظهور خواهد کرد؛ جوانانی که شیفته مرام و سیره سید حسن بود و از او الگوبرداری کردند. سید حسن تنها یک مبارز نبود بلکه عالمی بود که بخش بخش زندگیش می‌تواند برای هر یک از ما الگو باشد. در چنین شرایطی عالم هنر قادر است کارهای متعددی با محوریت زندگی این شهید تولید کند.

بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: سید حسن نصرالله انسانی بود که حق مظلوم را از ظالم می‌گرفت و نسبت به ظالمان بسیار قاطع و نسبت به مظلومان قلبی رئوف داشت. او تمام زندگی خود را صرف خدمت به مردم مظلوم فلسطین و لبنان کرد حزب الله با شهادت قهرمانانی چون سید حسن نصرالله بین نمی‌رود بلکه شکوفا می‌شود زیرا شاگردانی که آنها در مکتب خود تربیت کردند می‌توانند مسیر آنها را ادامه دهند.

شریفی تاکید کرد: شهدای مقاومت الهام گرفته از فرهنگ دفاع مقدس هستند. زندگی هر یک از شهدا قابلیت تبدیل شدن به آثار سینمایی و تلویزیونی را دارد اما برای رسیدن به این خواسته باید بهترین کیفیت را مد نظر قرار داد، یعنی به صورت سفارشی و شعاری به موضوع نگاه نکرد بلکه باید کاملاً آگاهانه و دقیق زندگی آنها را مورد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه فردی که می‌خواهد فیلمی درباره قهرمانان مقاومت بسازد باید به این حوزه اعتقاد و باور داشته باشد، گفت: بدون باور و ایمان نمی‌توان در حوزه کارهای ارزشی کاری تاثیرگذار تولید کرد برای همین توصیه می‌کنم اگر قرار است فیلمی بر مبنای زندگی سید حسن نصرالله ساخته شود حتماً ساخت آن به فیلمسازی سپرده شود که نسبت به موضوع باور و ایمان قلبی داشته باشد.

این سینماگر در انتها گفت: برای فیلمسازی درباره شهید سید حسن نصرالله تنها به فیلم‌های جنگی نباید اکتفا کرد بلکه سیره و روش این شهید بزرگوار در زندگی خانوادگی هم می‌تواند الهام بخش فیلم‌های زیبایی در ژانرهای مختلف باشد به ویژه در شرایط فعلی که دستگاه‌های تبلیغاتی غرب تلاش دارند سبک زندگی مصرفی را ترویج کنند پرداختن به زندگی شهدا اقدامی خوب در جهت مواجهه با تولیدات مصرفی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha